Tervetuloa kisaamaan!

Suomen Puunhoidon Yhdistys SPY ry järjestää puukiipeilyn SM-kilpailut perjantaina ja lauantaina 24.-25.5.2024 Tamminiemen puistossa, Loviisassa.

Suomenmestaruuksia ratkotaan naisten, miesten ja opiskelijoiden sarjoissa. Kilpailussa testataan puidenhoitajien kiipeilytaitoa, -tekniikkaa ja nopeutta viidessä eri tehtävässä.

Ensimmäinen päivä on kaikille kilpailijoille avoin karsintakilpailu, toisena päivänä kilpailevat ensimmäisenä päivänä SM-finaaliin selviytyneet miesten ja naisten sarjojen kilpailijat. Opiskelijasarjan voitto ratkeaa karsintakilpailussa ja sarjassa ei ole finaalia.

Sijoittuminen palkintosijoille miesten ja naisten sarjoissa oikeuttaa kansainvälisten puukiipeilykilpailuiden (ETCC ja ITCC) edustuspaikkaan. Vastaavaa oikeutta ei ole vierailevilla kilpailijoilla eikä opiskelijasarjassa.

.

Kilpailun alustava ohjelma (järjestäjä pidättää oikeuden muutoksiin)

TORSTAI 23.5.2024
KILPAILIJOIDEN ILMOITTAUTUMINEN JA TEHTÄVÄKOHTEISIIN TUTUSTUMINEN SEKÄ VARUSTETARKASTUS

16:00 Kilpailijoiden ilmoittautuminen paikan päällä
17:00 Sääntöihin ja tehtäväkohteisiin tutustuminen
HUOM! Tämän jälkeen saapuneilla ei kilpailuoikeutta!!!
18:00 Varustetarkastukset alkavat

PERJANTAI 24.5.2024
SM-KARSINTAKILPAILUN OHJELMA

9:00 SM-puukiipeilykilpailujen 2024 avaus
9:20 Ryhmiin jakaantuminen
10:00 Kilpailu alkaa
alk.12:00 Lounastauko sopivassa välissä
13:00 Kilpailu jatkuu, kunnes kaikki kilpailijat ovat tehtävänsä suorittaneet
n.16:30 Päivän tulokset julkistetaan ja annetaan ohjeet finaalikilpailua varten

LAUANTAI 25.5.2024
SM-FINAALIKILPAILUN OHJELMA

9:00 Finaalikilpailun avaus
9:15 Sääntöihin ja tehtäväkohteeseen tutustuminen
10:00 Kilpailu alkaa
alk.12:00 Lounastauko sopivassa välissä
13:00 Kilpailu jatkuu kunnes kaikki kilpailijat ovat tehtävänsä suorittaneet
n.16:30 Tulosten julkistaminen ja palkintojen jako

Hinta

Osallistumismaksu kilpailuihin on 70 €/osallistuja, opiskelija 30 €. Hintaan sisältyy lounas kilpailupäivänä. Osallistumismaksulla katetaan kilpailujen järjestämiskuluja.

Ilmoittautuminen ja mahdollinen leiriytymismaksu laskutetaan viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen ja lasku tulee olla maksettuna ennen paikan päällä olevaa ilmoittautumista. Vain hätätapauksessa maksu paikanpäällä korttimaksuna. Maksu tulee olla suoritettuna lauantaina ennen tehtäväkohteisiin tutustumista.

Kilpailijoiden sitovat ilmoittautumiset 21.4.2024 mennessä

Ilmoittautumisen yhteydessä on mahdollisuus varata paikka leirintäalueelta omalle teltalle, retkeilyautolle tai -vaunulle tms. Leiripaikan hinta on 15 €/yö. Majoitus laskutetaan etukäteen. Majoitusta voi kysyä myös hotelleista tai esimerkiksi Airbnb:stä. Tarjouskoodilla PUUKIIPEILIJAT24 saa alennuksen Loviisan Hotelli Unisesta, kun varaa huoneen heidän omilta nettisivuilta.

Varustus

Henkilökohtainen kiipeilyvarustus ja heittopainot naruineen. Kiipeilyvarusteiden tulee täyttää CE- ja EN-normit, joita käytetään alalla. HUOM! Yhdistys ei vakuuta kilpailuun osallistuvia, vaan jokaisella on oltava oma tai työnantajan ottama vakuutus.

Lisätietoja saat yhdistyksen verkkosivuilta ja somekanavista, tai voit kysyä suoraan Juha Alasaarelalta (yhteystiedot sivun alareunassa) tai Katriina Hultmanilta.

.

Tervetuloa testaamaan taitojasi Suomen parhaiden joukossa!

.

Jos et saa sähköpostiisi vahvistusviestiä ilmoittautumisen perille menosta, yritä uudestaan tai ota yhteyttä tapahtumat (at) suomenpuunhoidonyhdistys.fi tai puhelimitse +358’413151911 (Juha Alasaarela). Ilmoittautumisen voi tehdä myös sähköpostilla tai puhelimella tuohon osoitteeseen tai numeroon.